Trafik Psikolojisi

Yazar  çคқıʟ-τคşı - Görüntüleme - Okunma  3779 - Yorum  9
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
%

Durumu :
Çevrimdışı
çคқıʟ-τคşı
Süper Moderatör
Süper Moderatör
user avatar
Dusunceli
İsmi:
Verdiği Beğeni:31
Aldığı Beğeni:127
Mesajlar: 3,164
Rep Puanı: 0
#1
Trafik Psikolojisi

TRAFİK PSİKOLOJİSİ
İmage
Trafik psikolojisi,insanın trafikteki davranışlarını anlamaya çalışır.Özellikle sürücülerin davranışlarını, davranışlarının altındaki zihinsel süreçleri anlamaya çalışır. Zihinsel süreçler algılama, akıl yürütme, hatırlama, acı, sevgi, saygı, korku, kıskançlık, öfke, stres, motivasyon gibi süreçlerdir. Sürücülerin hangi davranışlarının kazaya yol açtığını, bu davranışların altında yatan sebepleri bilimsel araştırmalarla ortaya koymaya çalışır.
 

Trafik Psikolojisinin amacı,sürücü ve yayaların, trafikteki davranışlarını incelemek, trafik kazalarını ve olumsuz sonuçlarını azaltabilmeyi amaçlamak, sürücülerin algı, dikkat, risk alma davranışları gibi konularda araştırmalar yapmaktır.

Burada davranış kavramını da açıklamamız gerekir. Davranış, dışarıdan ve içeriden gelen uyarıcılara gösterdiğimiz tepkilerdir. Uyarıcı ise bizi etkileyen her şeydir. Bir örnek verecek olursak; kırmızı ışık uyarıcıdır. Sürücü ışığı gördükten sonra algılar, ne yapması gerektiğini bilir, yani durma davranışını gösterir. İşte burada algılamak, anlamak çok önemlidir. Algılamazsa bu davranışı gösteremeyecektir. Bu da sürücünün dikkatsiz olduğunu gösterecektir. Sürücünün zihinsel süreçleri ne kadar sağlıklı işlerse davranış da o kadar doğru olur. Işıklar, levhalar, gürültü dış uyarıcılara; bizden kaynaklı ağrı, sızı, acıkmak, susamak, öfke, sevinç, stres eğilimlerimiz ise iç uyarıcılara örnek verebiliriz. Sürücülerin davranışlarını, tepkilerini işte bu iç ve dış uyarıcılar etkiler.
Sürücünün düşünce gücü, algılama gücü ne kadar yüksekse bu iç ve dış uyarıcılara o derece sağlıklı tepkiler verir, yani davranışlarda bulunur.


"Öfke, stres, depresyon gibi olumsuz duyguların araç kullanmaya etkisi nedir?" sorusuna cevap arar trafik psikolojisi. Elbette insanda bu olumsuz duygular olduğu gibi olumlu duygu ve eğilimler de vardır. Mesela motivasyon süreci de sürücülerin davranışlarını olumlu yönde etkileyen bir zihinsel süreçtir. Motivasyon olumlu, güvenli, verimli, demokratik bir trafik ortamının oluşmasını sağlar. Sürücülerin algılama gücünü arttırır. Sürücülerin kurallara uygun araç kullanma isteklerini arttırır.

 Bedensel olarak uygun olmayan bir sürücü mesela duyu organları sağlıklı olarak görevlerini yapmıyorsa, karayolundaki uyarıcıları ( ışıkları, levhaları vs.) sağlıklı olarak algılayamayacağından kaza yapma riski artacaktır. Dolayısıyla bedensel ve ruhsal sağlık profesyonel bir sürücü için olmazsa olmaz bir niteliktir.


Kaynak:http://direksiyondersiniz.net/




[Resim: cakiltasi.png]


Beğenenler:
Alıntı Paylaş
Durumu :
Çevrimdışı
çคқıʟ-τคşı
Süper Moderatör
Süper Moderatör
user avatar
Dusunceli
İsmi:
Verdiği Beğeni:31
Aldığı Beğeni:127
Mesajlar: 3,164
Rep Puanı: 0
#2
İnsan-Araç-Çevre İlişkisi

İNSAN-ARAÇ-ÇEVRE İLİŞKİSİ
İmage
Trafik psikolojisi, "trafik" kavramını oluşturan üç öge olan, "araçlar","insanlar" ve "çevre" ile ilgilenen bir alandır.Birbirini bütünleyen koşulların bir araya gelmesinden oluşan trafik olgusu,bu koşullardan herhangi birinde meydana gelecek değişiklikten etkilenmektedir.Trafik sistemini oluşturan ögelerden herhangi birinde ortaya çıkacak küçük bir aksaklık tüm sisteme olumsuz etkide bulunarak,sistemin aksamasına neden olmaktadır.Trafik psikolojisi bu üç ögeyi tek tek ele aldığı gibi üçünün birbiriyle etkileşimini,diğer bir deyişle sistemi de incelemektedir.
 
Trafikte Sürücünün Çevreden Etkilenmesinin Temel Faktörleri;
*Zaman kısıtlamaları
*Islak,dar ve karanlık koşullarda sürüş
*Açık ve güneşli bir günde sürüş
*Kapalı ve yağmurlu bir havada sürüş
*Bozuk yol veya gevşek malzeme
*Kötü yol koşulları veya yol işaretleri
*Soğuk veya sıcak hava
*Gürültü ve titreşim gibi çevresel etkiler
*Stres ve yorgunluk durumları
 
Kaynak:T.C Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kitabı syf.7




[Resim: cakiltasi.png]


Beğenenler:
Alıntı Paylaş
Durumu :
Çevrimdışı
çคқıʟ-τคşı
Süper Moderatör
Süper Moderatör
user avatar
Dusunceli
İsmi:
Verdiği Beğeni:31
Aldığı Beğeni:127
Mesajlar: 3,164
Rep Puanı: 0
#3
Sürücü Davranışını Etkileyen Faktörler

SÜRÜCÜ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
İmage
Sürücü davranışını meydana getiren ve bir bütün olarak ele alan 3 temel bileşen vardır:

1.YATKINLIKLAR
-Sürüş Uygunluğu: Sürücünün araç sürmek için fiziksel ve psikolojik yatkınlığı olarak tanımlanmaktadır.Bunlar bireyin kazada rol oynayan bazı becerilerden yoksun olmasıdır.Örneğin;görsel algı(görsel olarak dış dünyayı yani çevreyi algılama becerisi),seçici dikkat(çevredeki farklılıkları yakalayabilme becerisi), tepki zamanı(tepki vermedeki süre/ne kadar hızlı tepki verdiği).
-Sürücü Nitelikleri:Araç kullanmak için sonradan edinilen fiziksel ve psikolojik niteliklerdir.Örneğin;araç kullanmayı öğrenme,deneyim,öğrenilen kazanılan algılar,beklentiler ve belleğin rolü vb.
-Sürücü Kapasitesi: Sürücünün o esnadaki araç kullanma becerisi,uygunluk ve kapasitesinden az olabilir.Örneğin;alkol,ilaç yorgunluk etkileri

2.HAREKET BELİRLEYİCİ
-Davranışı Belirleyici Olan Tutumlar: Rahatsız edici uyaranlara verilecek tepkileri,kişinin alternatif tepkiler arasında sıralaması. Kişinin kendi değer sistemine göre hareket etmesi.
-Motor Beceriler:Vücut ve vücudun parçalarının zaman ve mekana uyumlu bir biçimde hareket etmesi. Bedenin koordinasyonu.

3.DURUMSAL ETKENLER
-Rutin Durumlar: Hareketlerin karar ve seçim gerektirmeyecek şekilde otomatik olarak işlemesi. Öğrenme sonucunda hareketlerin otomatikleşmesi. Acemiliğin atılması.
Karmaşık Durumlar:Alternetif tepkiler arasında seçim yapılmasını gerektiren durumlar. Genellikle acil durumlar.

Kaynak:T.C Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kitabı syf.9




[Resim: cakiltasi.png]


Beğenenler:
Alıntı Paylaş
Durumu :
Çevrimdışı
çคқıʟ-τคşı
Süper Moderatör
Süper Moderatör
user avatar
Dusunceli
İsmi:
Verdiği Beğeni:31
Aldığı Beğeni:127
Mesajlar: 3,164
Rep Puanı: 0
#4
Alkol,Uyuşturucu ve Sürücülük

ALKOL,UYUŞTURUCU VE SÜRÜCÜLÜK
İmage
ALKOL KONTROLÜ
Kaza riskleri nedeniyle trafik polisi için, sürücülerin alkol kontrolünün özel bir önemi vardır. Sürücü, alkolmetre ile yapılan test sonucunda alkollü çıkarsa; 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununun 48/5 maddesi gereğince para cezası ile cezalandırılır, aracı trafikten men edilir ve sürücü belgesi (6) ay süreyle Trafik Polisince geri alınır.
Aynı sürücü 5 yıl içinde aynı suçu ikinci kez işlerse; yine Kanunun ilgili maddesi gereğince para cezası ile cezalandırılır, aracı trafikten men edilir ve sürücü belgesi (2) yıl süreyle Trafik Polisince geri alınır.
Aynı sürücü üçüncü kez alkollü olarak araç kullanırken tespit edilirse, kanunun ilgili maddesinde belirtildiği şekilde para cezası ile cezalandırılır, aracı trafikten men edilir ve sürücü belgesi (5) yıl süreyle Trafik Polisince geri alınır. Ayrıca (6) aydan az olmamak üzere hafif hapis cezası uygulanılır

(5) yıl süreyle geri alınan sürücü belgesi sahipleri, 5. yılın sonunda, psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri muayenesi sonrasında durumu uygun olanlara belgeleri iade edilir.
Alkollü araç kullanmaktan dolayı sürücü belgeleri geri alınan sürücüler, Sürücü belgesine el koyan Trafik birimine veya en yakın Trafik Denetleme Şube Müdürlüğüne alıkoyma süresinin bitiminde dilekçe ile başvurarak sürücü belgelerini geri alabilirler.

ÜLKEMİZDE YASAL ALKOL SINIRI
Alkol, uyuşturucu veya uyarıcı maddeler etkisi altında araç sürme yasağı
Madde 97- (Başlığı ile birlikte değişik:RG-19/2/2014-28918)
Uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri almış olan sürücüler ile kanlarındaki alkol miktarı 0.50 promilin üzerinde olan hususi otomobil sürücülerinin ve kanlarındaki alkol miktarı 0.20 promilin üstünde olan diğer araç sürücülerinin karayolunda araç sürmeleri yasaktır.

Trafik görevlilerince sürücüler her zaman alkol kontrolüne tabi tutulabilirler. Uyuşturucu veya uyarıcı madde kontrolü ise durumundan şüphe edilen sürücüler üzerinde yapılır.


ALKOL DENETİMLERİ 
Alkol denetimlerinde yapılan iş, kanda ne kadar alkol bulunduğunun belirlenmesi ve bu miktarın sürücülük için tehlike yaratacak düzeyde olup olmadığına karar verilmesidir. 
Bu denetimin hangi hallerde, nasıl yapılacağı ve neye göre karar verileceği yasa ve yönetmeliklerle belirlenmiştir. Buna göre sürücünün alkollü olabileceğinden şüphe duyulduğunda ya da rutin alkol kontrolleri sırasında alkolmetreyle ölçüm yapılabileceği gibi, alkolmetrenin bulunmadığı hallerde görevliler tarafından sürücünün durumuyla ilgili gözlemlerin kaydedildiği bir alkol test raporu da düzenlenebilir. Ölçüm ya da gözlem sonucunda sürücünün, 0.50 promil düzeyinin üzerinde alkollü olduğu ve araç kullanamayacak durumda olduğu belirlenirse gerekli cezai işlemler yapılır (Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği).

Sürücünün itirazı halinde ise, öncelikle bu konuda eğitilmiş ve kan almaya yetkili kılınmış personel tarafından kanı alınarak, tahlil için polis kriminal laboratuarına gönderilir. Polis kriminal laboratuarlarında tahlilin mümkün olmaması halinde, sürücü kanındaki alkol miktarının tespiti için adli tıp merkezlerine ve Sağlık Bakanlığına bağlı tahlil yapabilecek teknik ve tıbbi imkanlara sahip olan en yakın sağlık kuruluşlarına gönderilir. Tahlil imkanının bulunmadığı sağlık kuruluşlarında hekim tarafından yapılan muayene sonucuna göre düzenlenen rapor esas alınır (Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği).
Kaynak:http://www.yeniumitehliyet.com/

UYUŞTURUCU ve UYARICI MADDE KONTROLÜ
Uyuşturucu veya uyarıcı madde aldığı tespit edilen sürücülere 3.600 TL idari para cezası verilir ve sürücü belgesi 5 yıl süreyle geri alınır.Bu kişiler hakkında ayrıca Türk Ceza Kanunu hükümleri uygulanır.
 
Uyuşturucu veya uyarıcı maddelerin kullanıp kullanılmadığı ya da alkolün kandaki miktarını tespit amacıyla,kollukça teknik cihazlar kullanılmasını kabul etmeyen sürücülere 2000 TL idari para cezası verilir ve sürücü belgesi iki yıl süreyle geri alınır.
 
Geri alınmış sürücü belgelerinin iade edilebilmesi için,ilgili kişi hakkında trafik kurallarına aykırılık dolayısıyla bu Kanun hükümlerine göre verilmiş olan idari para cezalarının tamamının tahsil edilmiş olması;uyarıcı madde alması nedeniyle sürücü belgesi geri alınanların ayrıca sürücü olmasında sakınca bulunmadığına dair resmi sağlık kurumlarından alınmış sağlık kurulu raporunun ibra edilmesi şarttır.

Kaynak: T.C Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kitabı syf.10-11




[Resim: cakiltasi.png]


Beğenenler:
Alıntı Paylaş
Durumu :
Çevrimdışı
çคқıʟ-τคşı
Süper Moderatör
Süper Moderatör
user avatar
Dusunceli
İsmi:
Verdiği Beğeni:31
Aldığı Beğeni:127
Mesajlar: 3,164
Rep Puanı: 0
#5
Yorgun ve Uykusuz Araç Kullanma

YORGUN VE UYKUSUZ ARAÇ KULLANMA
İmage
Yorgunluk ve dalgınlık otobanlardaki sessiz katildir.Araç kullanamayacak kadar yorgun olduğunuzu gösteren tipik durumlar aşağıdaki gibidir;

*Düşüncelerimiz karışır.
*Dikkatimiz kolayca dağılır.
*Esnemeyi engelleyemeyiz.
*Gözlerimiz kapanır ve dalar gider.
*Geçtiğimiz son birkaç kilometreyi hatırlamayız.
*Şeritten saparız.
*Takip mesafesini ayarlayamaz ve yakın takip yaparız.
*Trafik işaretlerini kaçırırız.

NOT:Uyuklamaya başladığımızda mümkün olduğunda çabuk,dinlenmek için durmalı ve yeteri kadar uyumalıyız.
 
Kaynak: T.C Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kitabı syf.12




[Resim: cakiltasi.png]


Beğenenler:
Alıntı Paylaş
Durumu :
Çevrimdışı
çคқıʟ-τคşı
Süper Moderatör
Süper Moderatör
user avatar
Dusunceli
İsmi:
Verdiği Beğeni:31
Aldığı Beğeni:127
Mesajlar: 3,164
Rep Puanı: 0
#6
Güvenli Sürücülükte Yeteneklerin Önemi

İmage
-GÜVENLİ SÜRÜCÜLÜKTE YETENEKLERİN YERİ VE ÖNEMİ-

Kontrol ve Sorumlulukla İlgili Önemli Noktalar:
Araç sürerken kontrol edemeyeceğiniz durumların olduğunu unutmayın(ışık,hava,yol ve diğer sürücüler). Siz sadece kendi hareketleriniz ve bu durumlarla nasıl başa çıkabileceğinizi kontrol edebilirsiniz.
Her verdiğiniz kararın bir sonucu vardır.Güvenli bir sürüş için bunları düşünerek hareket etmelisiniz.
Kötü sürüş trafikte kazalar ve aksamalara neden olmaktadır.Bu kazalar ölümle sonuçlanabilir.
 
Güvenli Sürücü Alışkanlıkları:
*Arabayı sürmeye başlamadan önce rotanızı kilometre kilometre düşünün ve planlayın.
*Yol şartlarını inceleyin.
*Diğer sürücüler ne yaparsa yapsın kendi kontrolünüzü kaybetmeyin.
*İki saniye veya iki saniye üstü araç takip mesafesi kurallarını kullanın.
*Herhangi bir kaza durumuyla ilgili olarak plan yapın.Tehlikeli durumları tanımaya çalışın,doğru davranışı doğru zamanda göstermeye çalışın.
*Her zaman emniyet kemerinizi takın.
*Kazaların en sık olduğu noktalar; yerleşim yeri giriş ve çıkışları,eşdüzey kavşaklar,anayol tali yol birşleşimleri,rampalar,akaryakıt istasyonları giriş ve çıkışları,virajlardır. Buraların birer tehlike faktörü olduğunu bilerek,bu tehlikeleri öngörerek aracınızı kullanın.
 
Kaynak: T.C Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kitabı syf.13




[Resim: cakiltasi.png]


Beğenenler:
Alıntı Paylaş
Durumu :
Çevrimdışı
çคқıʟ-τคşı
Süper Moderatör
Süper Moderatör
user avatar
Dusunceli
İsmi:
Verdiği Beğeni:31
Aldığı Beğeni:127
Mesajlar: 3,164
Rep Puanı: 0
#7
Sürüş Yeteneğini Etkileyen Faktörler

İmage
-SÜRÜŞ YETENEĞİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER-

YAŞ:
Yaş değiştiremeyeceğimiz özelliklerimizdendir. Ancak bunları göz önüne alıp davranışlarımız düzenleyebiliriz. Genç olduğumuz dönemlerde daha çok fiziksel yeteneğimiz ve daha az deneyimimiz vardır. Yaşlandıkça fiziksel yeteneklerimiz azalır. Ve sabrınız artar. Her yaş grubundaki kişiler bunları anlamalı ve göz önünde bulundurarak araç kullanmalıdır. 

İŞİTME:

Çoğu sürücü araç kullanırken görüş yeteneklerinin en önemli duyu olduğunu düşünürler. Ancak bulgular işitmenin de göremediklerimizi fark etmemiz açısından önemli olduğunu belirtmektedir. 

GÖRÜŞ:

Araç sürüşü esnasında en yoğun görevi yapar, bu nedenle görüşümüzü engelleyen bir durum varsa, bunu kontağı açmadan düzeltemeyiz. (farlar, aynalar, camlar, güneşlikler gibi). 

HASTALIK VE İLAÇ KULLANMA:
Ne zaman hasta olacağımızı veya ilaç kullanmamız gerektiğini kontrol edemeyiz, ancak araç kullanırken hastalığımızı göz önünde tutarak sürüşümüzü ayarlayabiliriz.

YORGUNLUK:
Yorgunluk ve dalgınlık otobanlardaki sessiz katildir. Araç kullanmayacak kadar yorgun olduğunuz gösteren tipik durumlar aşağıdaki gibidir:

*Düşüncelerimiz karışır. 
*Dikkatimiz kolayca dağılır.
*Esnemeyi engelleyemeyiz.
*Gözlerimiz kapanır ve dalar gider.
*Geçtiğimiz son birkaç kilometreyi hatırlamayız.
*Şeritten saparız, yakın takip yaparız, trafik işaretlerini kaçırırız v.b.
*Uyuklamaya başladığımızda mümkün olduğunca çabuk dinlenmek için durmalıyız.

Kaynak: T.C Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kitabı syf.14




[Resim: cakiltasi.png]


Beğenenler:
Alıntı Paylaş
Durumu :
Çevrimdışı
çคқıʟ-τคşı
Süper Moderatör
Süper Moderatör
user avatar
Dusunceli
İsmi:
Verdiği Beğeni:31
Aldığı Beğeni:127
Mesajlar: 3,164
Rep Puanı: 0
#8
Sürüş Yeteneğini Etkileyen Zihinsel Süreçler

İmage
SÜRÜŞ YETENEĞİNİ ETKİLEYEN ZİHİNSEL SÜREÇLER

ÖFKE: Öfke, çoğunlukla istediğimiz herhangi bir şeyin gerçekleştirmesine bağlı olarak yaşanan hayal kırıklıkları, engelleme, bireysel değerimize yönelik herhangi bir saldırı gibi durumlarda ortaya çıkan bir duygudur. Bu duygunun kontrol edilmesinde en önemli kriter oto-kontroldür. Kendi duygularımızın farkında olmalıyız, öfkemizin kaynağını belirlemeye çalışmalıyız ve bu kaynak nedeni ortadan kaldırmak için, adeta bir problem çözer gibi sakin ve sistematik bir yol izlemeliyiz. Öfkenin tepkisel olarak sergilenmesi kimseye fayda sağlamaz. Biz farklı ortamda problem çözmeye çalışan kişi olmalıyız.

STRES: Sürüş güvenliğimize ve çevremizdekilere tehlike yaratan bir başka süreç de strestir. Modern hayatta çeşitli zorluklar stres yaratır ancak zeki sürücüler bir çarpışmanın veya trafik kuralını ihlalin sadece streslerini daha da fazla arttıracağını farkındadırlar. 

Kaynak: T.C Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kitabı syf.15




[Resim: cakiltasi.png]


Beğenenler:
Alıntı Paylaş
Durumu :
Çevrimdışı
çคқıʟ-τคşı
Süper Moderatör
Süper Moderatör
user avatar
Dusunceli
İsmi:
Verdiği Beğeni:31
Aldığı Beğeni:127
Mesajlar: 3,164
Rep Puanı: 0
#9
Risk Alma Eğilimi

İmage
-KAZAYA KARIŞMA VE KURAL İHLALLERİ "RİSK ALMA EĞİLİMİ"-

Nezaket Eksiliği
*Sol şeritten yavaş sürme
*Yaya geçitlerinde yol vermeme
*Diğer araçlara yol vermeme
*Dar yoldan gelen araçlarla inatlaşma

Kuralları İhlal Etmek
*Aşırı hız
*Sık şerit değiştirme
*Hatalı çıkış
*Sinyal vermeden şerit değiştirme

Öfkeli Araç Kullanma
*Diğer bir sürücünün yaptığı davranış karşısında duyulan kızgınlığın ifade edilmesi
*Kızgın biçimde kornaya basma
*Flaşörleri kullanma
*El ve yüz hareketleri
*Bağırma
*Düşmanca bakışlar
*Yakın takip
*Yol kesme
*Yarışma

Kaynak: T.C Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kitabı syf.15




[Resim: cakiltasi.png]


Beğenenler:
Alıntı Paylaş
Durumu :
Çevrimdışı
çคқıʟ-τคşı
Süper Moderatör
Süper Moderatör
user avatar
Dusunceli
İsmi:
Verdiği Beğeni:31
Aldığı Beğeni:127
Mesajlar: 3,164
Rep Puanı: 0
#10
Hız İhlali

HIZ İHLALİ
İmage
Hız limitlerini aşmanın insanın davranışına nasıl yansıdığı ve hız kurallarına uymanın neden bu kadar önemli olduğunu pek çoğumuz atlamaktayız.
Hız artışı,sürücünün sürüş sırasında çevredeki bilgileri toplama sürecinde,ayırt etme ve tanımlama için gerekli süreyi yok etmektedir.

Burada esas önemli nokta ise hiçbir sürücünün(deneyimli-deneyimsiz,kadın-erkek,genç-yaşlı vs.) bu etkiden kaçınamamasıdır.Birkaç kilometre/saat’lik hız artışı yanlış algılama ve tahmine sebebiyet vermesi sonucu kazaya neden olabilecek bir tehlike olarak pusuda beklemektedir.
 
Kaynak: T.C Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kitabı syf.16




[Resim: cakiltasi.png]


Beğenenler:
Alıntı Paylaş






Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Trafik İşaretleri ve Anlamları çคқıʟ-τคşı 2 2,818 20.09.2015, 20:11
Son Yorum: çคқıʟ-τคşı
  Trafik İle İlgili Tanımlar çคқıʟ-τคşı 8 1,962 12.09.2015, 01:44
Son Yorum: çคқıʟ-τคşı
  Karayolları Trafik Kanunu çคқıʟ-τคşı 6 1,691 10.09.2015, 00:29
Son Yorum: çคқıʟ-τคşı

Konuyu Okuyanlar:   1 Ziyaretçi





♫ Müzik, Sohbet ve Forum Birarada ♫
Türkçe Çeviri: MyBBTürkiye, Üretici: MyBB, © 2002-2021 MyBB Group, MyBB Destek: ....